Ettevõtlus- ja karjääriõppe programm Edu ja Tegu pakub haridusasutustele, õpetajatele ja õppuritele:
*Ettevõtlusõppe ning ettevõtlus- ja karjääripädevusi lõimivad ainekavad, õppematerjalid üld-, kutse- ja kõrgharidusele;
*Ettevõtluspädevuse mudel abiks õppija pädevuste arendamiseks;
*Ettevõtluspädevust ja rahatarkust arendav õppematerjal lasteaedadele;
*Koolitused, koolitusprogrammid, seminarid, konverentsid, suvekoolid;
*Äriideede arendamise programm STARTER õppuritele.
Metoodika
Programmi raames kõigile haridustasemetele ja -liikidele välja töötatud 16 ettevõtlus- ja karjääriõppe ainekava ja metoodika ning muud tugimaterjalid toetavad õpetajat ja koolimeeskonda noorte ettevõtluspädevuse arendamisel ning ettevõtlus- ja karjääriõppe süsteemsel rakendamisel. Ära leiuta jalgratast, vaid leia endale sobiv metoodika!
Täienduskoolitused
Täienduskoolitused on mõeldud kõigi haridustasemete ja -liikide ettevõtlus- ja majandusõpetajatele, õppejõududele, karjäärispetsialistidele ning ettevõtlusõppesse kaasatud ettevõtjatele- mentoritele. Koolitused on suunatud ettevõtlus- ja karjääriõppe ainekava ja moodulite rakendamiseks, õppijate ettevõtlus- ja karjääripädevuste toetamiseks ning õpetajate/õppejõudude/mentorite baasoskuste ja -teadmiste arendamiseks.
Kool ettevõtlikuks
Ettevõtlusõppe programm Edu ja Tegu toetab üldharidus, kutse- ja ka kõrgkoole ettevõtlikkuse ja ettevõtlusõppe süsteemsel rakendamisel. Rahastame koolide liitumist haridusprogrammiga Ettevõtlik Kool ning JA Eesti õpilasfirmade programmiga, samuti pakume tuge Edu ja Tegu metoodika rakendamisel. Võrgustiku üritused toetavad heade praktikate jagamist.
Vaata edasi, kuidas alustada ja arendada ettevõtlus- ja karjääriõpet koolis
Eelinkubatsioon ehk äriideede arendusprogramm
Regioonides toimuv äriideede arendusprogramm STARTER aitab nelja kuu jooksul läbi töötubade ning valdkonnapõhise nõustamise ja mentordamise arendada õppijal oma ideed elujõuliseks. Programmi lõpus saavad parimad meeskonnad idee edasiarendamist toetavaid auhindu. STARTER pakub praktilist võimalust akadeemilise õppe rikastamiseks kutse- ja kõrgkoolidele ning gümnaasumidele. Lisaks korraldab Edu ja Tegu STARTERi töötubasid koolides kohapeal.
Uuringud
Programmis läbiviidav seire ja teaduslikud uuringud annavad sisendit metoodika, õppematerjalide, koolituste arendamiseks selliselt, et pakkuda koolide vajadustele vastavat tuge. Toome nö maale häid välispraktikaid.
Tunnustus ja teavitus
Tunnustame kord aastas (sügisel) parimaid ettevõtlus- ja karjääriõppe edendajaid ning ettevõtlikke õppureid viies kategoorias. Korraldame teavitus- ja inspiratsiooniüritusi, nt suvekoole, konverentse, ettevõtjate ja koolide koostööseminare ning jagame parimaid praktikaid programmi infokandjates (Uudiskiri, erileht, Facebook (ettevõtlusõpetajate grupp), koduleht.
Esita kandidaat tunnustamiseks siin (esitamine on avatud sügisel)
- Metoodika
- Koolitused
- Kool ettevõtlikuks
- STARTER
- Uuringud
- Tunnustus
Uudised
Vaata kõiki uudiseid
Hea õpetaja, kas tunnetad enda rolli karjääripädevuste kujundajana?
07.september 2023Karjäärinõustaja ning Eesti Karjäärinõustajate Ühingu juhatuse liige Tuuli Mekk arutleb, kas kool tajub enda rolli õppija karjääripädevuste toetamisel, mis omakorda alandab õppimisest tulenevat stressi ja kasvatab motivatsiooni. Uue õppeaasta algus on haridustöötajatele aeg, et mõelda möödunud perioodile ning seada uueks perioodiks sihid, püstitada eesmärgid. Suvel kogutud kogemuste pagas tuuakse nüüd lauda, et üheskoos uudistada, kuulata näiteid, mõtteid ja ideid ning leida motiveerivad meetodid tegevuste läbiviimiseks. Eesmärk on ühene: mida saame teha, et õpilastel püsiks õpimotivatsioon kogu õppeaasta (-perioodi) jooksul. Kogemuste pinnalt on hea edasi liikuda eesmärkide seadmise etappi, kus silmas tuleb pidada riiklike raamdokumentide või koolipidaja eesmärkide saavutamist kui ka õpetaja enda isiklikke eesmärke ja nende saavutamist. Eesmärkide püstitamine on põnev protsess, mis annab võimaluse vaadata möödunule tagasi ning märgata õnnestumisi, õpikogemusi, pingutust nõudvaid olukordi ja eneseületust või hoopiski uuendamist vajavaid tegevusi. Viimastel aastatel on meie elu tugevalt mõjutanud muutused, uuendused ja nendega kohanemise oskus. Kõik need tegurid mõjutavad ka õpilase, […]
Vaata edasi